Indruk maken met drukwerk - hoe doe je dat het best?

Wil jij een stempel achterlaten bij klanten die jouw bedrijf bezoeken? Of wil je iets meegeven tijdens afspraken dat mensen écht onthouden? Dan is het juiste drukwerk het perfecte middel daarvoor.

In een wereld waarin we dagelijks overspoeld worden door digitale content, kan écht goed drukwerk juist het verschil maken. Het is dé manier om jouw merk, boodschap of campagne tastbaar én memorabel te maken — iets wat mensen vasthouden, delen en waardoor ze terug blijven komen. Dit geldt zowel voor de kleine bakker op de hoek als voor een multinational met een doordachte strategie; drukwerk kan voor iedereen het perfecte verlengstuk van de boodschap zijn.

Maar hoe maak je écht indruk? Dat leggen wij in deze blog haarfijn uit.

Waarom drukwerk nog steeds relevant is

Veel mensen denken dat drukwerk achterhaald is. Maar juist in deze digitale tijd blijkt drukwerk vaak waardevoller:

Tastbaarheid

Een echt product is toch veel leuker dan een online plaatje? Iets dat men vast kan houden, zullen ze ook veel sneller onthouden!

Vertrouwen & geloofwaardigheid

Mooi drukwerk straalt kwaliteit uit. Je laat zien dat je serieus bent over je merk en brengt over wat jouw verhaal is.

Herinnering & effect

Een visietekaartje, brochure of een leuke weggever blijft véél langer hangen dan een simpel mailtje!

Cross-media synergie:

offline media, zoals drukwerk, kan leads genereren voor online, en vice versa

Het juiste ontwerp zegt meer dan duizend woorden! Drukwerk met een sterk design en slimme strategie zorgt ervoor dat jouw doelgroep je merk onthoudt - en dat wil je natuurlijk.

Zelf aan de slag met drukwerk? Let dan op het volgende!

Om te zorgen dat jouw drukwerk eruit springt (en geen teleurstelling wordt), zijn er een aantal belangrijke succesfactoren:
Heb je liever wat hulp van ons bij het realiseren van jouw gekste drukwerkideeën? Neem dan contact met ons op!